Nem várhatjuk el mindenkitől, hogy tudja, milyen kezelés kell neki. Sőt, ezt valójában mindig egészségügyi szakembernek kellene megállapítani. Ezért nem tartjuk jó megoldásnak az online időpont foglaló rendszereket.
Minden esetben telefonon beszélünk leendő Pácienseinkkel és nem vállalunk olyat, akinek a panaszai/tünetei nem tűrnek halasztást, ezért konzervatív kezelés helyett sürgős orvosi vizsgálatot látunk indokoltnak. Ilyen sajnos meglepően gyakran fordul elő. Sokakban elvi orvos-ellenesség van, aminek a miértjét nem tisztem elemezni, de szakmai tapasztalataim alapján bizton állítom, vannak olyan állapotok amikor idegsebészre, ortopéd sebészre, reumatológusra van szükség feltétlenül és azonnal.
Ilyen állapot lehet amikor
- frissen kialakult izomgyengeség miatt elakad az ember lába a laminált padlón(!) vagy a szőnyeg szélében (irány az idegsebészi konzultáció)
- dobás közben megütötték a kart, erős fájdalom mellett leejtette az ember a karját és órákkal később sem bírja felemelni (irány a traumatológia)
- néhány napja egyszerre elkezdett fájni mindkét csípőízület, mindkét váll és esetleg a keresztcsont is (irány a reumatológia)
Sajnos sokan elvi szinten kerülni igyekeznek az orvosokat. Ezzel naponta találkozunk és bár jólesik a belénk vetett bizalom, vannak olyan esetek amikor a szakmaiság és a hozzánk fordulók iránt érzett felelősségvállalás miatt inkább a megfelelő szakorvoshoz irányítjuk a Jelentkezőt. Később szívesen vállaljuk a közös munkát, ha az orvosi vélemény alapján ez biztonságos.
Amennyiben bárki saját magának foglalhatna időpontot az előjegyzésünkben, gyakran találkoznánk olyan esetekkel amikor a Jelentkező kivárta a néhány napot/hetet, eljött hozzánk és ott derül ki, hogy a jelentkezés idején sürgős orvosi beavatkozásra lett volna szükség ami javíthatta volna az állapotát de azóta már végleges idegkárosodás alakult ki amit elkerülhettünk volna (kiszakadó porckorongsérveknél ez nagyon is valós veszély).
Rendelőnkben tehát a minőségbiztosítás részét képezi a Jelentkezőkkel való telefonos beszélgetés, amikor megítéljük, hogy biztonságos a leendő Páciens számára kivárni az időpontot amit az előjegyzés alapján adni tudunk, vagy ettől sürgetőbb a probléma és orvosi vizsgálatra irányítjuk.
A visszajelzések alapján ez hatalmas segítség, mert rengetegen nem tudják eldönteni, milyen irányba induljanak a panaszukkal.
Természetesen így előfordul, hogy a Jelentkező nálunk semmiféle kezelést nem kap, azaz nincs bevételünk ebből a munkából. Ezt nem bánjuk, mert a célunk, hogy minél többeknek segítsünk. Ráadásul igen sokan veszik a fáradtságot, hogy később a weben pozitív véleményt írjanak rólunk vagy családtagot/ismerőst irányítsanak hozzánk mert végeredményben nekik is segítettünk, csak nem úgy ahogyan először gondolták.
Gyakori megoldás az is amikor a beszélgetés alapján vállaljuk az esetet, de arra kérjük a Jelentkezőt, hogy készíttessen el például egy képalkotó vizsgálatot és annak birtokában jöjjön hozzánk. Ezzel időt spórolunk és pénzt is, mert ilyenkor rendszerint gyorsabban haladhatunk a gyógyulás útján.
Mi tehát vezetjük a hozzánk fordulókat az első telefonos beszélgetés első pillanatától, amíg csak együtt dolgozunk.