Elsőként fontos kiemelni, hogy a Fumoth Magánrendelőben Pácienseink vannak, nem Betegeink.
Természetesen előfordul olyan akinek krónikus betegsége van, amit a kezelések során figyelembe kell venni. Előfordulnak olyan degeneratív elváltozások például ízületi kopások, melyeket elmulasztani, meggyógyítani nem tudunk, a Páciens életminősége viszont jelentősen javítható. A terápiák elsősorban nem az orvosi diagnózisokat hanem azok következményeit célozzák.
Rendelőnk emberközpontúságát bárki megtapasztalhatja. Még azok is, akikkel nem dolgozunk együtt, mert a telefonos egyeztetés után valamilyen szakmai ok miatt nem kezdünk kezelésbe. Ilyen ok a legtöbb esetben az lehet, amikor a panaszos Páciens szakmai meglátásunk szerint minél gyorsabb orvosi ellátásra szorul.
Tudjuk, hogy nagyon nehéz feladat -különösen fájdalmak között, ijedten- kitalálni mégis milyen szakorvoshoz kellene éppen fordulni. Ortopédus, reumatológus, idegsebész, vállsebész, angiológus?
Ráadásul igen gyakori probléma az elvi orvos-ellenesség. Ilyenkor a panaszos Páciens szinte hallani sem akar orvosi ellátásról. Ennek a véleménynek az okát kutatni ilyenkor nem érdemes. Azonban ha a telefonálás során olyan tüneteket, panaszokat említ a hozzánk jelentkező melyekről mi tudjuk, hogy időablakon belül megfelelő ellátással elkerülhetők lehetnek az idő teltével kialakuló maradandó károsodások, akkor a telefonos beszélgetés során mindent megteszünk azért, hogy a minket felkeresőt jobb belátásra bírjuk és a megfelelő szakorvoshoz irányítsuk.
Az ilyen esetekből nem lesz számunkra a rendelőben megjelenő Páciens. Mégis megéri az időt és energiát mert egyrészt segíteni tudunk, másrészt gyakran előfordul, hogy a pozitív tapasztalat miatt később az illető családtagja vagy ismerőse keres fel bennünket, mert tudja, hogy bizalommal fordulhat hozzánk. Pedig ekkor még egyetlen szót sem váltottunk.
Az internetes, online terek fejlődésével időről-időre kapunk ajánlatokat webfejlesztő cégektől akik látják, hogy nálunk nincs lehetőség arra, hogy bárki online saját magának foglaljon időpontot. Tudjuk, egyre elterjedtebb ez a megoldás és nyilvánvaló, hogy számunkra is sokkal kényelmesebb volna ha nem kellene naponta órákat telefonálással tölteni. Azonban mi segíteni szeretnénk, valóban segíteni. Ebbe az elhivatottságba pedig nem fér bele, hogy olyanokat fogadjunk, akik online időpontot foglalva, az előjegyzés miatt 2-3 hetet várva eljönnek hozzánk és akkor szembesülünk azzal, hogy az időközben kialakult károsodás már maradandó, holott menthető lett volna ha időben megtörténik az orvosi ellátás.
Rendelőnkben minőségbiztosítási szerepe van annak, hogy minden egyes Jelentkezőre időt szánunk és mindenkivel telefonon egyeztetünk.