Ne hagyd, hogy a név megtévesszen! A sportmasszázs egyáltalán nem csak sportolóknak való, nem csak nekik javasolt!

Lássunk öt pontot, hogy miért javasolt nem-sportolók számára is a sportmasszázs.

1. Jobban fogod érezni magad tőle.

Fizikailag és szellemileg egyaránt igaz ez. A fizikai vonatkozásairól a későbbiekben lesz szó. Amire sokan nem gondolnak azok a kedvező mentális hatások.

Masszázs alatt egy órán keresztül ne foglalkozz semmivel, csak saját magaddal. Azzal, hogy feltöltődj! A hétköznapok során nagyon ritkán tudunk ténylegesen kikapcsolni akár csak fél órára is. Ha elmész egy masszázsra, akkor azt az időt remélhetőleg tényleg erre szánod és nem fogsz közben ezernyi más dologra gondolni.

2. A sportmasszázs enyhíti az általános fájdalmakat.

Ülő munkát végezni, napi 8 vagy akár 12 órát ülve tölteni hosszú távon rendkívül megterhelő. Erről már születtek írások nálunk az oldalon itt és itt. Hosszan tartó ülés közben romlik az izmok anyagcseréje, feszülnek bizonyos szalagok, romlik a vérkeringés. Egy jó masszázs nagyon sokat tud segíteni ezeken az általános jellegű problémákon.

3. A sportmasszázs serkenti az immunrendszert.

Szakszerű sportmasszázs vagy gyógymasszázs a nyirokkeringést is segíti. A nyirok a sejtek anyagcseréjének mellékterméke, az immunrendszer része. A masszázs javítja a pangásos területeket, serkenti a nyirokkeringést. Ezáltal elősegíti a fehérvérsejtek keringését is. Előfordulhat, hogy az első masszázs után enyhe megfázásos tünetek jelentkeznek. Az immunrendszer serkentése miatt ez normális, nem kell tőle megijedni. A masszázs utáni órákban kerülni kell az alkoholfogyasztást, hidratáltnak kell maradni és lehetőség szerint a következő alvás megfelelő minőségű és kiadós legyen.

4. A sportmasszázs javítja a rugalmasságot.

A jólképzett masszázs terapeuták ma már ismerik és kezelik a fasciát. Ez a kötőszöveti alkotó manapság már megkerülhetetlen. Be kell építeni a mozgásszervi kezelésekbe. Erről olvashatsz itt és itt. Ha hosszú ideig statikus testhelyzetben vagyunk, ez a rendszer rátapadhat az alatta lévő izomra. Összenövések alakulnak ki, ezek pedig megakadályozzák a normális csúszó mozgásokat a kötőszövet és az izom között. A rugalmas szövetek így végül lemerevednek. A sportmasszázs segít ezeknek az összenövéseknek a lebontásában, ezáltal javítja a mozgékonyságot, rugalmasságot.

5. A sportmasszázs javítja a testtartást.

vázizmoknak vannak antagonistáik, párban dolgoznak. Amikor az egyik oldali izom összehúzódik, a másik oldali antagonista izomnak el kell lazulnia. Hétköznapi terheléseink és mozgásmintáink miatt egyes izmaink zsugorodnak, más izmok pedig túlnyúlnak. Mindkét esetben gyengülés következik be az izmokban, erről olvashatsz itt és itt. A sportmasszázs segíthet az izomegyensúly helyreállításában.

Természetesen a legjobb megoldás ha a masszázsokat, így a sportmasszázst is kiegészítjük személyre szabott célzott gyógytornával és edzéssel. A mozgáshiány ellensúlyozásához megfelelő mennyiségű és minőségű mozgás szükséges.

Jelentkezz MOST
ELSŐ KONZULTÁCIÓRA

Célunk, hogy akik minket tisztelnek meg bizalmukkal és hozzánk fordulnak panaszaikkal, minél jobban megértsék mi okozhatja diszkomfortjukat, fájdalmukat és mit tehetnének a jövőben, hogy elkerüljék ezek újbóli kialakulását.

Bejelentkezek!

FUMOTH
egy forradalmian új vizsgálati és kezelési módszer, mozgásszervi panaszokra

Fúziós Mozgásterápia, a mozgásszervi panaszok egy teljesen új, egyedülálló megközelítése. Forradalmian új vizsgálati és kezelési módszer, melyre garanciát vállalunk. Fúziós, mert több olyan módszert egyesít a közös cél érdekében, melyek önmagukban, külön-külön is igen jó hatékonysággal működnek.

A Fumoth összetevői (MoTe-MaNeFa-Intelligens torna + Manuálterápia + Masszázsunk) szétválaszthatatlanok egymástól, ne vizsgáljuk őket külön-külön. Egységes, komplex rendszert alkotnak.